معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکار سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد:

تراز تجاری منطقه آزاد اروند مثبت است

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند گفت: هم‌اکنون در باثبات‌ترین دوران به سر می‌بریم، تراز تجاری ما مثبت و سابقه صادراتی بالا است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، سیدعلی موسوی در نشست خبری اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: رویکرد صادراتی منطقه آزاد اروند بیشتر از رویکرد وارداتی آن است که هم‌اکنون بیش از ۲۵۰۰فعال اقتصادی در اتاق بازرگانی آبادان و خرمشهر و بیش از ۲۰هزار نفر در بخش اصناف فعالیت دارند.

موسوی گفت: در ۶ماهه سال‌۹۸ ورود ماشین‌آلات و مواد اولیه ۸۶۰درصد رشد داشته است؛ همچنین بیش از ۱۷۰واحد صنعتی فعال نیز در حال حاضر در منطقه فعال است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون منطقه آزاد اروند به عنوان بزرگترین منطقه آزاد از لحاظ جمعیتی است و با اطمینان می‌توان گفت هم‌اکنون در باثبات‌ترین دوران به سر می‌بریم؛ تراز تجاری ما مثبت و سابقه صادراتی بالا است؛ همچنین ۵۰درصد کل اشتغال مناطق آزاد کشور در این منطقه است.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به تولیدات منطقه ادامه داد: در شش ماهه اول سال۹۷ صادرات تولیدات منطقه‌ای ۵۱میلیون دلار بود که در شش ماه اول سال۹۸ این رقم به ۸۶میلیون دلار رسید که نشان از رشد ۵۱درصدی می‌دهد.

موسوی افزود: تولیدات سرزمین اصلی از طریق بندر آبادان و خرمشهر در ۶ماهه اول سال۹۷ حدود ۲۸۱ میلیون دلار بود که در شش ماهه اول سال۹۸ این عدد به ۶۴۰ میلیون دلار رسید که ۱۲۷ درصد رشد صادرات در مرز شلمچه آبادان و خرمشهر را نشان می‌دهد.

وی گفت: ترانزیت خارجی در ۶ماهه امسال در این منطقه رشد ۳۴ درصدی داشته و از رقم ۹۳میلیون دلار سال گذشته به عدد ۱۲۵میلیون دلار رسیده است.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند میزان اشتغال ۱۳۸پروژه را ۶هزار و غیرمستقیم بیش از ۱۸هزار اعلام کرد و گفت: در نیمه نخست سال سرمایه‌گذاری انجام شده به ۵هزار و ۵۹۹میلیارد ریال رسید که ۵۱درصد رشد نشان می‌دهد.

موسوی با اشاره به سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این منطقه بیان کرد: هم‌اکنون ۱۸۰فرصت سرمایه‌گذاری در منطقه تعریف شده که ۳۵مورد از آنها تبدیل به بسته سرمایه‌گذاری شده است.