بازدید رئیس سازمان بازرسی کل کشور از ۲پروژه مهم اقتصادی منطقه آزاد قشم

رئیس سازمان بازرسی کل کشور و حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، علیرضا نصری فرماندار شهرستان به همراه جمعی از مسئولان شهرستان و معاونین و مدیران سازمان با بازدید از دو پروژه مهم اقتصادی، با ظرفیت‌های مختلف اقتصادی در جزیره قشم آشنا شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حجت الاسلام ولمسلمین حسن درویشیان صبح امروز (چهارشنبه ۱۰مهر) در بازدید از تعاونی «مد کندالو» در جریان اقدامات ارزشمند این مجموعه قرار گرفت. وی اقدامات این مجموعه شناورسازی را قابل تقدیر دانست که می‌تواند منجر به رونق تولید داخل در این حوزه شود.

درویشیان در ادامه بازدیدهای خود از پروژه‌های اقتصادی جزیره قشم، از مجموعه سوخت‌رسانی و بانکرینگ «ستاره قشم» واقع در سلخ بازدید کرد. او در دیداری که با فعالان این حوزه داشت، اعلام کرد که کار هنوز در میانه راه است و مشکلاتی پیش روی این مجموعه وجود دارد که قرار شد در استان و مرکز رفع آن را پیگیری کنیم.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین درویشیان ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان قشم، اظهار داشت: قشم از ظرفیت و توانمندی‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف برخوردار است.

وی ادامه داد: شهرستان قشم دارای ظرفیت‌های مختلف اقتصادی و جاذبه‌های گوناگون گردشگری است و از این رو آمار ۲۰درصدی بیکاری در این شهرستان زیبنده نیست.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اضافه کرد: مشکلات مختلف طرح‌های نیمه‌کاره شهرستان قشم در حد اختیارات و وظایف سازمان بازرسی کشور پیگیری می‌شود تا مسائل برطرف شود.

حجت الاسلام والمسلمین درویشیان تصریح کرد: آسیب‌ها و اشکالاتی نیز در قشم وجود دارد که اگر چه کاهش یافته است، اما هنوز شهروندان را آزار می‌دهد و باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

وی گفت: آگاهی‌بخشی و هشدار به مدیران اجرایی با هدف صیانت از سرمایه‌های بزرگ انسانی کشور صورت می‌گیرد تا با افزایش اطلاعات آنان مشکلات بعدی به وجود نیاید.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: پیشگیری از تخلف و فساد از مهم‌ترین رویکردهای قوه قضائیه در دور جدید است که نظارت به هنگام و اثرگذار از مولفه‌های تحقق آن است.

حجت الاسلام والمسلمین درویشیان افزود: در راستای تحقق پیشگیری از وقوع جرم، از تمام ظرفیت‌های سازمان بازرسی استفاده می‌شود؛ یکی از راه‌ها نظارت اثرگذار و به موقع است که با نظارت الکترونیکی و در جریان قرار گرفتن تصمیات دستگاه قضا با هدف پیشگیری از خلاف و انحراف و صیانت از مدیران دستگاه‌های اجرایی اثر دارد.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های توسعه فعالیت‌های پیشگیرانه، نظارت‌های به هنگام به واسطه ارتباط با سامانه‌های دستگاه‌های اجرایی است.

 

پیشرفت ۹۵درصدی حوزه آب‌رسانی به سراسر شهرستان قشم

فرماندار قشم با بیان اینکه تمامی اقدامات در این جزیره بر مبنای برنامه ششم توسعه هدف‌گذاری شده، گفت: پرورش ۸۰هزار تُن ماهی در قفس ازجمله اهداف در حال تحقق است.

علیرضا نصری اظهار داشت: حوزه آب‌رسانی به سراسر شهرستان نیز دارای ۹۵درصد پیشرفت است که البته نارسایی‌هایی نیز وجود دارد که با احداث آب شرین‌کن‌های جدید برطرف می‌شود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون ۱۳۰مگاوات برق در قشم تولید می‌شود که با ارتقای آن به یک هزار مگاوات تا سال‌۱۴۰۰ علاوه بر خودکفایی، قابلیت صادرات آن به سرزمین اصلی نیز فراهم می‌شود.

 

مسئولان روند محرومیت‌زدایی قشم را تسریع کنند

حجت‌الاسلام والمسلیمن میثم تارم امام جمعه قشم در نشست شورای اداری شهرستان قشم اظهار داشت: برای رسیدن قشم به جایگاه واقعی، اقدامات بر زمین مانده بسیاری وجود دارد.

وی با بیان اینکه به واسطه وجود اقوام مختلف، می‌توان قشم را ایران کوچک دانست، افزود: مردم این جزیره برای همگان نماد وحدت هستند.

امام جمعه شهرستان قشم با بیان اینکه ملاک مردم قشم مبانی اسلامی و رهنمودهای رهبری است، ادامه داد: مسئولان باید روند محرومیت‌زدایی از این جزیره را تسریع کنند.

 

قشم نماد یکپارچگی ساکنان شیعه و سنی

در بخش دیگر جلسه شورای اداری، امام جمعه اهل سنت قشم با بیان اینکه در مرزهای جنوبی کشور اغلب مرزنشینان، برادران و خواهران اهل سنت هستند، گفت: مرزنشینان در حوزه‌های امنیتی و فرهنگی لایه نخست محافظتی کشور به شمار می‌روند که باید بیشترین توجه و رسیدگی معطوف این قشر باشد.

شیخ عبدالرحیم خطیبی اظهار داشت: قشم نماد صمیمیت و یکپارچگی است و برادری میان ساکنان شیعه و سنی این شهرستان وجود دارد.

وی افزود: از آنجایی که حضور اهل سنت در مرزها بیشتر است و برای دفاع از مملکت آمادگی دارند و در تیررس اهداف دشمن قرار دارند، از این رو باید توجه به نقاط مرزی نیز بیشتر شود.