والی نیمروز کشور افغانستان اظهار داشت:

چابهار، فرصتی طلایی جهت توسعه اقتصادی افغانستان

والی نیمروز از ولایت‌های جمهوری اسلامی افغانستان گفت: چابهار فرصت طلایی برای توسعه اقتصادی این کشور است و ما باید از فرصت و موقعیت این شهرستان برای توسعه استفاده کنیم تا منافع دو طرف تامین شود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، «سید ولی سلطان» در نشست برررسی مسائل و مشکلات تجار و فعالان اقتصادی افغانستان که در منطقه آزاد چابهار برگزار شد، افزود: چابهار مکان مناسبی برای اتصال افغانستان به کشورهای مختلف دنیا است و این فرصت مناسب را باید قدر بدانیم.

او گفت: سرمایه‌گذاران افغانستان در ایران و بندر چابهار به راه‌های سهل ترانزیتی و اقتصادی نیاز دارند تا مواد خام را در این شهرستان فرآوری و به کشورهای مختلف صادرات کنند.

والی ولایت نیمروز افزود: کنفراس ملی و بین‌المللی در افغانستان برگزار شده و برای توسعه این کشور روی فرصت‌های ایران به ویژه چابهار کار کردیم.

سید ولی سلطان تصریح کرد: زمان همکاری‌های منطقه‌ای و توسعه روابط است و ما باید روابط اقتصادی، سیاسی و همه‌جانبه را با ایران گسترش دهیم.

او ادامه داد: مرزهای افغانستان و سیستان و بلوچستان باید قانونمند و از انتقال کالای قاچاق و تردد افراد تروریست جلوگیری شود و نباید مسئولان و مردم مرزنشین دوطرف ناامنی را حس کنند.

والی ولایت نیمروز گفت: آمادگی داریم تا صادرات، بسته‌بندی محصولات و میوه‌های خشک را پس از آماده‌سازی از طریق چابهار به کشورهای مختلف ترانزیت کنیم.

سید ولی سلطان افزود: درخواست داریم مردم و مسئولان سیستان بلوچستان سفرهای مختلفی به افغانستان داشته باشند تا از ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری این کشور آشنا شوند.

او بیان کرد: نیاز است تا نظارت بیشتری در صادرات و واردات انجام شود و نباید یک کالایی که اظهار می‌شود به جای آن کالای دیگری وارد افغانستان شود و مشکلاتی را ایجاد کند.

والی ولایت نیمروز افغانستان حل تمام مشکلات تجار افغانستان در زمینه حق رانندگی و صدور گواهینامه راهنمایی و رانندگی، معافیت مالیاتی، خروج و مراجعت و اقامت بلندمدت پس از سرمایه‌گذاری را خواستار شد.

گفتنی است، «سید ولی سلطان» والی ولایت نیمروز افغانستان روز سه‌شنبه (یکم مردادماه) پس از ورود به فرودگاه کنارک مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان، فرماندار کنارک و جمعی از مسئولان و فعالان اقتصادی قرار گرفت و سپس از ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی منطقه آزاد چابهار بازدید کرد.