مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی: سرعت و کیفیت ارائه خدمات در شلمچه سطح بالایی دارد

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: سرعت و کیفیت ارائه تسهیلات بالا است و زائران می‌توانند در کمتر از دو دقیقه از مرز عبور کند. به گزارش اخبار آزاد مناطق، دکتر مرتضی بانک امروز (جمعه ۴آبان‌ماه) در حاشیه بازدید از مرز شلمچه اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین یک حماسه است و […]

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: سرعت و کیفیت ارائه تسهیلات بالا است و زائران می‌توانند در کمتر از دو دقیقه از مرز عبور کند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، دکتر مرتضی بانک امروز (جمعه ۴آبان‌ماه) در حاشیه بازدید از مرز شلمچه اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین یک حماسه است و می‌تواند الگوی خوبی در وحدت اسلامی و اعتقادی مسلمانان باشد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: با توجه به تمهیداتی که امسال در مرز شلمچه دیده ‌شده  است، جداسازی مسیرهای مختلف برای اتوبوس، کامیون و سواری تا حد زیادی شرایط مناسب‌تری را فراهم کرده و نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است.

وی افزود: بخشی از مردمی که از طریق مرز مهران به زیارت رفتند، به این سمت منتقل شدند و امکاناتی که در مرز شلمچه فراهم‌ شده شرایط مناسب‌تری را فراهم کرده است.

مرتضی بانک با بیان اینکه مسئولیت مدیریت در طرف ایرانی مرز شلمچه برعهده سازمان منطقه آزاد اروند است، بیان کرد: تفاوت قیمت‌ها بین دو طرف مرز ممکن است برای برخی از افراد مشکل ایجاد کند، اما خوشبختانه با تمهیداتی که درخصوص ارز دیده ‌شده است، تا حدودی مشکلات را حل کرده است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه خدمات ارائه ‌شده در شلمچه سطح مناسبی دارد و جای ایراد نیست، بیان داشت: برخی از افراد بدون ویزا به مرز می‌آیند که طبیعتا دچار مشکل می‌شود و امکان عبور از مرز برای آنها فراهم نمی‌شود.

مشاور رئیس‌جمهور عنوان کرد: تمهیداتی در خرمشهر و آبادان برای آنها تدارک دیده ‌شده تا ویزای خود را دریافت کنند و سرعت ارائه تسهیلات نیز بالا است و زائران می‌توانند در کمتر از دو دقیقه از مرز عبور کند.