در دیدار دبیر شورای توسعه منطقه مکران با حجت‌الله عبدالملکی عنوان شد:

وجوب توسعه زیرساختی و ارتقاء ظرفیت‌های تجاری و ترانزیتی در منطقه مکران

در نشست مشترک دبیر شورای توسعه مکران با دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، بر ضرورت توسعه زیرساختی و ارتقاء ظرفیت‌های تجاری و ترانزیتی در منطقه مکران تاکید شد.

به گزارش فرینا، در دیدار حسین دهقان نماینده ویژه رئیس‌جمهور و دبیر شورای توسعه منطقه مکران با حجت‌الله عبدالملکی مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و امیر مقدم رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، زمینه‌های توسعه زیرساختی و ظرفیت‌های تجاری منطقه آزاد چابهار مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

براساس این گزارش، در این دیدار، حسین دهقان بر همکاری و هم‌افزایی ظرفیت‌های محلی و ملی به منظور توسعه منطقه آزاد چابهار و سواحل مکران تاکید کرد.

گفتنی است، در این نشست حجت‌الله عبدالملکی گزارشی از برگزاری نمایشگاه‌های خارجی با موضوع معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در کشورهای عراق، ارمنستان و چین و دستاوردهای آن برای مناطق آزاد به‌ویژه چابهار ارائه نمود.

شایان ذکر است، امیر مقدم رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز، از مذاکرات صورت گرفته و تفاهم‌نامه‌های اقتصادی منعقده در جریان نمایشگاه بین‌المللی ایروان ارمنستان و شیامین چین گزارشی ارائه کرد.