معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تاکید کرد:

پیگیری مجدانه برای برچیدن مدارس کانکسی و توانمندسازی معلمان در منطقه آزاد ماکو

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به وجود مدارس کانکسی در منطقه آزاد ماکو گفت: برچیدن مدارس کانکسی، کیفی‌سازی مدارس و توانمندسازی معلمان در منطقه آزاد ماکو به جد پیگیری شود.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مهدی حسین‌زاده یزدی در جمع اصحاب رسانه و فعالین شبکه‌های مجازی منطقه آزاد ماکو افزود:‌ خبرنگاران و اصحاب رسانه، افسران جهاد تبیین هستند که در شرایط حساس کنونی گره بسیاری از مشکلات با کمک این عزیزان باز می‌شود.

وی ادامه داد:‌ سامانه جامع آمار و اطلاعات در حوزه فرهنگی، اجتماعی و گردشگری در مناطق آزاد را در چند سال اخیر ایجاد کرده‌ایم تا آماری از وضعیت فرهنگی مناطق آزاد داشته باشیم و با یک پشتوانه نظری برنامه‌های فرهنگی را تدوین و اجرا نماییم.

حسین‌زاده با بیان اینکه امسال نیز موضوع مسئولیت اجتماعی را در مناطق آزاد کشور در اولویت قرار داده‌ایم، عنوان کرد: با تدوین سند مسئولیت اجتماعی، یک نهادسازی جدید برای پایبندی هرچه بیشتر به توسعه جامعه محلی و افزایش بهره‌وری منابع به‌شمار می‌رود.

وی، بر لزوم تعریف ری‌برندیگ برای ماکو به منظور معرفی این منطقه در سطح ملی اشاره کرد و اظهار داشت: این منطقه به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور، ظرفیت‌های بی‌نظیر برای توسعه دارد و می‌توان با معرفی این منطقه به عنوان شهر دانش‌بنیان، از حضور استارتاپ‌ها در این منطقه بهره‌مند شد که نقش رسانه‌ها در این خصوص قابل‌انکار نیست.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان، چشم‌انداز ماکو هاب گردشگری نیمه‌شمالی کشور را ترسیم و خاطرنشان کرد: ارائه کارت سفر و ماکووندی و نیز بازسازی و مرمت آثار تاریخی منحصر‌به‌فرد و معرفی جاذبه‌های گردشگری این منطقه در سطح ملی، باعث رشد چشمگیر گردشگر منطقه آزاد ماکو خواهد شد.