مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد:

نقش‌‌آفرینی موثر بخش خصوصی در پیشرفت و توسعه جزیره کیش

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر تعامل سازنده و هم‌افزایی هر چه بیشتر میان سازمان منطقه آزاد کیش و بخش خصوصی جهت پیشرفت و توسعه جزیره کیش تاکید کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مهدی کشاورز در نشست با اعضای مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش گفت: اتحاد و یکپارچگی و بهره‌گیری از تجارب سرمایه‌گذاران و بخشی خصوصی، شاخص‌های مهم فعالیت‌ها در این منطقه است.

وی بر لزوم اهمیت اجرای دقیق ظرفیت‌های قانونی از سوی مجامع و سرمایه‌گذاران به صورت علمی، اشاره کرد و اظهار داشت: ارائه مدل کاربردی، برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت در فعالیت‌ها، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید این مهم در دستورکار قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین بر ضرورت اصلاح فرآیندها و دریافت مجوزهای قانونی اشاره کرد و افزود: برای پیشبرد فعالیت‌ها، طرحی را بر‌اساس قانون و مقررات میان سازمان و سرمایه‌گذاران به تصویب خواهیم رساند.

کشاورز در ادامه سخنان خود با بیان این که پایش و نظارت برعهده سازمان است، تصریح کرد: بخش اجرای طرح به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود و سازمان منطقه آزاد کیش هیچ دخالتی در حوزه اجرایی آن نخواهد داشت.

وی در پیش بودن مسابقات جام‌جهانی و مرتفع شدن مشکلات پیش روی را مهم و ضروری برشمرد و گفت: مسابقات جام‌جهانی‌۲۰۲۲ قطر رویدادی است که یکبار در حاشیه خلیج‌فارس برگزار خواهد شد و باید از این فرصت ارزشمند استفاده کرد.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش تصریح نمود: در ایام نوروز ۲۰۶هزار مسافر به جزیره کیش سفر کردند که به‌طور تقریبی سه برابر ظرفیت عملیاتی کیش بود که با مشکلاتی در بخش آب و برق، مخابرات و اینترنت روبه‌رو بودیم و برای رویداد‌۲۰۲۲ قطر باید نسبت به ساماندهی این مشکلات اقدامات لازم انجام شود.

کشاورز ادامه داد: سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان نقش حاکمیتی جزیره با پیگیری مشکلات و ایجاد تعامل میان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران، طرح‌ها را پشتیبانی می‌کند‌‌.

وی اذعان نمود: ارتقاء و توسعه زیرساخت‌های کیش در راستای جلب رضایتمندی گردشگران باید مورد‌توجه ویژه قرار گیرد.

کشاورز همچنین بر نقش مهم جزیره در ارتباطات بین‌المللی اشاره کرد و اظهار داشت: هواپیمایی کیش به عنوان یکی از ابزارهای منطقه آزاد کیش در صنعت گردشگری می‌تواند در ارائه خدمات شایسته به گردشگران از اقصی نقاط دنیا نقش‌آفرینی کند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان درخصوص برنامه‌های ۶ماهه نخست سال جاری گفت: ایجاد نظم و ساماندهی به شرایط موجود در منطقه، تعیین تکلیف پرونده‌های باز سازمان، ازجمله برنامه‌های کوتاه‌مدت محسوب می‌شود.

همچنین، علیرضا نوری از سرمایه‌گذاران پیشکسوت کیش، به نمایندگی از سایر سرمایه‌گذاران اظهار داشت: بخش خصوصی همچنان همدل و همراه سازمان منطقه آزاد کیش است.

وی با اشاره به این‌که سرمایه‌گذاران مشاوران صادق و سالمی هستند، افزود: در طول سال‌های گذشته بسترهای مناسبی برای کیش ایجاد شده و برای توسعه و پیشرفت جزیره نیاز به همراهی تمام دستگاه‌های اجرایی در این منطقه است.

گفتنی است، در این نشست برخی از معاونان، مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و مسئولان ادارات جزیره نیز حضور داشتند.