مشاور رئیس‌جمهور اظهار داشت:

آینده درخشانی پیش‌روی منطقه آزاد چابهار است

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: منطقه آزاد چابهار می‌تواند در اهداف بلندمدت خود در حوزه حمل و نقل و ترانزیت گام‌های موثری بردارد و در همین راستا آینده درخشانی برای این منطقه پیش‌بینی می‌کنیم.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی روز جمعه در پایان سفر ۲روزه خود به چابهار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این دومین سفر من از ابتدای امسال تاکنون به منطقه آزاد چابهار است و براساس برنامه‌های در دستورکار، هدف از این سفر بازدید از پروژه‌هایی بود که به طور جدی پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: در بازدیدهای مشاهده کردیم طرح‌ها طی مدت ۴۰روز گذشته از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده است.

مومنی با بیان اینکه موضوع حمل و نقل و ترانزیت یکی از دغدغه‌های اصلی ما در منطقه آزاد چابهار است گفت: بازار ۲۱۰میلیون نفری پاکستان در همسایگی ما یکی از ظرفیت‌های مهمی است که باید با تقویت زیرساخت‌ها، سهم خودمان را از این بازار بزرگ افزایش دهیم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: با تکمیل زیرساخت‌ها می‌توانیم امنیت را هم در مناطق مرزی تقویت کنیم.

وی ادامه داد: مرز ریمدان، یکی از اهدافی است که به طور جدی می‌تواند ارتباطات سیاسی، امنیتی و اقتصادی ما را با پاکستان گسترش بدهد و همچنین یک توسعه پایدار را به دنبال داشته باشد.

مشاور رئیس‌جمهور بیان داشت: خوشبختانه این کار در زمینی به مساحت بیش از ۶هزار هکتار آغاز شده است که ۶۰هکتارِ آن در حال آماده‌سازی است.

مومنی تصریح کرد: در این مجموعه، تاسیسات پایانه حمل و نقلی را خواهیم داشت که در این حوزه ۳۵۲میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خاطرنشان کرد: مجموعه منطقه آزاد چابهار در مرز ریمدان می‌تواند نقش بسزایی در ترانزیت و تامین کالاهای جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

گفتنی است، حمیدرضا مومنی مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در دومین سفر خود به چابهار از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی، طرح آماده‌سازی زمین‌های منطقه آزاد چابهار در مرز ریمدان، شهرک پتروشیمی، تولیدی‌ها، ظرفیت‌های گردشگری و ورزشی و سایر طرح‌های در دست اجرا بازدید و در نشست شورای اداری و فعالان اقتصادی این شهرستان و آیین توزیع ۳۰۰بسته کمک مومنانه شرکت کرد.