دبیر شورایعالی مناطق آزاد در دیدار با رئیس دیوان محاسبات مطرح کرد:

جلوگیری از تضییع بیت‌المال با شفاف‌سازی عملکرد مناطق آزاد

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: با شفاف‌سازی عملکرد مناطق آزاد، از تضییع بیت‌المال جلوگیری به عمل آمده است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در دیدار با مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور، ضمن ارائه گزارشی از روند اقدامات انجام شده در راستای شفاف‌سازی و نشر داده‌ها همچنین برخط‌سازی فرآیندها در مناطق آزاد، اظهار داشت: نتایج به دست آمده طی پیاده‌سازی این اقدامات در منطقه آزاد قشم موجب فسادزدایی و کشف تخلفات و جلوگیری از تضییع بیت‌المال شد.

مومنی درخصوص پیاده‌سازی آزمایشی امضاء الکترونیک مناطق آزاد که به صورت پایلوت در قشم انجام و امکان نظارت، حسابرسی و بازرسی الکترونیکی را به وجود آورده است، افزود: در صورت دریافت تاییدات مقرراتی دیوان محاسبات، این مهم به سرعت در همه مناطق پیگیری و اجرایی خواهد گردید.

مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور نیز با ابراز خرسندی از گزارش ارائه شده، روال در دست اقدام در مسیر شفاف‌سازی مناطق آزاد را مثبت ارزیابی و با تایید ضرورت این اقدامات بر همراهی همکاری همه‌جانبه دیوان محاسبات در مسیر تحقق این اهداف تاکید نمود.

گفتنی است، در ادامه این نشست به پیشنهاد مشاور رئیس‌جمهور و موافقت رئیس کل دیوان محاسبات مقرر شد با بررسی‌های کارشناسی ساختاری اختصاصی مناطق آزاد و ویژه برای حسابرسی و رسیدگی به موضوعات این مناطق بر مبنای حوزه‌های تخصصی؛ ویژگی‌های ساختاری و قانون چگونگی اداره این مناطق در دیوان محاسبات تشکیل و راه‌اندازی شود تا علاوه بر نظارت دقیق‌تر، طی مراحل شفاف‌سازی را نیز تسریع گردد.