در نشست مشترک مدیران برنامه‌ریزی و بودجه سازمان‌های مناطق آزاد مطرح شد:

تاکید بر مبانی چهارگانه انسجام‌بخشی، انضباط‌افزایی، تحقق درآمدها و رصد و پایش سازمانی در سال‌۹۹

اولین نشست مشترک دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با مدیران برنامه‌ریزی و بودجه سازمان‌های مناطق آزاد کشور به صورت ویدئو کنفرانس در محل دبیرخانه شورایعالی برگزار شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق به نقل از فرینا، این نشست با هدف بررسی برنامه‌ها و اهداف مشترک در راستای تعالی سازمانی و هم‌افزایی میان دبیرخانه شورایعالی و سازمان‌های مناطق آزاد و با حضور جعفر آهنگران معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور مناطق دبیرخانه شورایعالی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، معاون برنامه‌ریزی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به نقش کلیدی مدیریت‌های برنامه‌ریزی و بودجه در ساختار سازمانی مناطق آزاد و دبیرخانه شورایعالی، بر ضرورت همگرایی‌های مشترک میان مناطق و دبیرخانه تاکید کرد.

فتح‌اله آقاسی‌زاده مدیر برنامه‌ریزی و بودجه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز در این نشست به بررسی برنامه‌های مشترک برای اهداف مورد اجماع و تعالی سازمانی در سال‌۱۳۹۹ پرداخت.

در ادامه این نشست، مدیران برنامه‌ریزی و بودجه سازمان‌های مناطق آزاد، دیدگاه‌ها و نظرات خود را درباره اقدامات هدفگذاری شده و برنامه‌های اعلام شده پیش‌رو ازجمله فرم ارزیابی عملکرد و پایش تبصره‌ها، راهنمای حسابرسی بودجه جاری در دو ردیف حقوق، دستمزد و خدمات قراردادی، فراخوان منابع بودجه‌ای جدید و کاربرگ پروژه‌های عمرانی ارائه کردند.

مدیران بودجه مناطق آزاد همچنین ضمن اعلام همراهی برای رصد و پایش تصویب‌نامه بودجه‌۱۳۹۹ و اقدامات پیش‌تر اعلام شده، به بررسی چالش‌های پیش‌رو در این مناطق پرداختند.

بنا بر این گزارش، ضرورت اجماع در ارکان سازمان‌های مناطق آزاد برای تحقق انسجام، انضباط و شفافیت در اجرای تصویب‌نامه ابلاغی بودجه، ارتقای تعاملات بین‌بخشی واحدهای سازمانی مناطق آزاد و واحد بودجه و لزوم تقویت واحدهای سازمانی برنامه‌ریزی و بودجه در مناطق، از دیگر موارد مطروحه بود که در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

گفتنی است، در پایان نشست نیز مقرر شد مدیران برنامه‌ریزی و بودجه سازمان‌های مناطق آزاد در وضع موجود از همه تدابیر لازم برای تدوین اطلاعات و پایش بودجه‌۱۳۹۹ استفاده نمایند.