مدیرعامل منطقه آزاد قشم در دیدار با فعالان اقتصادی شهر درگهان تصریح کرد:

اهمیت همگرایی در جهت تحقق جهش تولید در قشم

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر ضرورت همگرایی برای جهش تولید در سال جدید و همکاری فعالان اقتصادی درگهان با این سازمان گفت: شیوع ویروس کرونا به ما آموخت چگونه با همدیگر و در کنار هم کار کنیم.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی در جمع فعالان اقتصادی و صاحبان و مدیران مجتمع‌های تجاری درگهان افزود: کار کردن در شرایط عادی هنر نیست، بلکه مهم این است که در شرایط ویژه مانند آنچه این روزها دنیا با آن مواجه می‌باشد یاد بگیریم که با یکدیگر همکاری و فعالیت کنیم.

وی با اشاره به اینکه بحران شیوع ویروس کرونا بی‌شباهت به یک بلای الهی نیست، تصریح کرد: اگر انتظار داریم خداوند در این شرایط نگاه ویژه‌ای به ما داشته باشد، باید خودمان در این مسیر پیشگام باشیم و رعایت موقعیت همدیگر را داشته باشیم.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، وجود کرونا موجب بهم خوردن تمام مناسبات معمول دنیا شد و در این شرایط برد و باخت برای هیچ کسی و در هیچ عرصه‌ای قابل تصور نیست.

مومنی با اشاره به نحوه ارائه خدمات سازمان منطقه آزاد قشم با بحران شیوع کرونا، این اقدامات را نمونه‌ای بارز از همبستگی، همیاری، همکاری و کنار هم بودن در مواقع بحرانی خواند و گفت: به طور قطع اگر ما در این بحران همه دستگاه‌ها همراه و یاور شبکه بهداشت و درمان این شهرستان نبودیم، به طور حتم نتیجه درخشان فعلی را کسب نمی‌کردیم.

وی با سپاس از اقشار مختلف جزیره قشم که در نهایت صبوری و متانت با ستاد مقابله با کرونای قشم و سربازان خط مقدم این جبهه یعنی پزشکان، پرستاران و سایر کادر درمانی همکاری کردند، بر نقش موثر فعالان اقتصادی جزیره خصوصا فعالان این حوزه از شهر تجاری درگهان در این مدت و دوران پساکرونا تاکید کرد و گفت: همه فعالان اقتصادی این شهر پیشنهادات خود را براساس شرایط پیش آمده با هدف برنامه‌ریزی آغاز فعالیت‌های خود مطرح کنند تا براساس قوانین و مقررات نسبت به اجرایی شدن آن تصمیم‌سازی شود.

وی ماه مبارک رمضان و پس از آن شروع فصل تابستان را فرصتی برای شروع تدریجی فعالیت‌های بازار و مجتمع‌های تجاری در قشم و درگهان دانست و گفت: در صورت مساعد بودن شرایط، این دو‌ مناسبت می‌تواند جایگزینی تعطیلات از دست رفته نوروز برای فعالان اقتصادی جزیره باشد.

مومنی در ادامه از  تسهیلات بانکی، مسائل تامین اجتماعی و مالیات به عنوان مهم‌ترین مسائل کلیدی فعالان اقتصادی قشم و درگهان در دوران پساکرونا نام برد و با تاکید بر اهمیت همکاری بانک‌ها با فعالان اقتصادی در این دو شهر، تصریح کرد: با شعبی که با فعالان اقتصادی شهرهای قشم و درگهان همکاری لازم و کافی نداشته باشند، براساس قانون برخورد خواهد شد.

شایان ذکر است؛ مرتضی شیخ‌زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم هم در این نشست، آمار و ارقام مجموعه خدمات و فعالیت‌های این سازمان در بحث مقابله با شیوع ویروس کرونا را برشمرد و دو تن از فعالان اقتصادی و نمایندگان مجتمع‌های تجاری درگهان نیز پیشنهادات و خواسته‌های خود را درخصوص بخشودگی و تخفیف عوارض، مالیات و تسهیلات بانکی مطرح کردند.