مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در روز درختکاری خبر داد:

احداث پارکی جدید با ۲۰هکتار زمین در جزیره کیش

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، با شرکت در مراسم روز درختکاری و کاشت نهال در کیش، از تاسیس پارکی جدید در جزیره خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، غلامحسین مظفری در حاشیه این رویداد با اشاره به پانزدهم اسفند روز درختکاری، از این روز به‌ عنوان روزی مبارک یاد کرد و آن را یکی از سنت‌های حسنه‌ای خواند که در فرهنگ ملی و آموزه‌های دینی ایرانیان به آن اشاره شده است.

وی گفت: یکی از زیبایی‌های جزیره زیبای کیش، فضای سبز آن است که باید روز به روز توسعه پیدا کند. ما در مجموعه سازمان با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد، کنار یکدیگر قرار گرفته‌ایم تا این زیبایی و نشاط را در جزیره کیش با کاشت درخت بیش‌تر کنیم.

مظفری از احداث پارکی جدید در جزیره خبر داد و اظهار داشت‌: امروز مکان جدیدی با  ۲۰هکتار زمین انتخاب شده تا پارک جدیدی تاسیس کنیم. این زمین یکی از بهترین‌ زمین‌های جزیره به لحاظ خاک زراعی است که سرمایه ارزشمندی به‌شمار می‌رود. قرار است این پارک به مکانی برای درختکاری زوج‌های جوان که قصد تشکیل زندگی دارند، تبدیل شود تا با کاشت درخت به‌ نوعی فرهنگ‌سازی مستمری را تجربه کنیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ابراز امیدواری کرد که این پارک در آینده به مکانی برای تجدیدخاطره ایرانیان تبدیل شود.

همچپنین در این رویداد، مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش با اشاره به ویژگی‌های گردشگری فضای سبز جزیره کیش گفت: یکی از تاکیدات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش حفظ و توسعه فضای سبز جزیره است که یکی از سمبل‌های جذب گردشگر به‌شمار می‌آید. در کیش فضای سبزی که وجود دارد، ۱۲برابر سرانه فضای سبز کشور و ۷برابر سرانه فضای سبز شهری اروپا است.

علی مقدس‌زاده با اشاره به طرح‌هایی که برای احداث پارک جدید در دست اقدام است، اذعان داشت: امیدواریم سال آینده فضای سبز این منطقه به یکی از جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش تبدیل شود.

گفتنی است، غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به همراه ناصر آخوندی معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری، محمد پورسینا مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل و علی مقدس‌زاده مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش به مناسبت روز درختکاری در این زمین اقدام به کاشت درخت کردند.