رئیس مرکز توسعه سلامت کیش اظهار داشت:

کارنامه موفق جزیره کیش در کنترل بیماری کرونا

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: تاکنون ۱۵۱۴بیمار مبتلا به ویروس کرونا در جزیره کیش شناسایی شدند که با ۹۲صدم درصد فوتی از کل بیماران مثبت در این منطقه در مقایسه با نرم جهانی از شاخص خوبی برخوردار هستیم.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محمدرضا رضانیا با بیان این که ۱هزار و ۵۱۴بیمار مبتلا به ویروس کرونا منجر به ۱۴ فوتی از کل بیماران مثبت با شاخص ۹۲صدم درصد شده است، اظهار کرد: این شاخص، شاخص کوچکی نیست و نرم جهانی آن ۴ تا ۶درصد است و در برخی از شهرهای کشور این شاخص تا ۹درصد نیز رسیده و همچنین بندر لنگه با ۱هزار و ۳۸۰بیمار مثبت شناسایی شده، ۷۸مورد فوتی داشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: شاخص به دست آمده نشان دهنده سطح خدمات باکیفیتی است که به بیماران جزیره کیش ارائه می‌شود.

رضانیا با بیان این که ۹۶نفر از بهترین پرسنل‌های حوزه بهداشت در کنترل و مهار ویروس کووید۱۹ در این مجموعه فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: این افراد به صورت مرتب جهت دریافت مهارت‌های جدید تحت آموزش هستند و به‌روز بودن اطلاعات و تخصص آنان براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در کنترل اپیدمی کرونا بسیار موثر بوده است.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش درخصوص اجرای طرح قرنطینه و ارائه خدمات ویژه به بیماران مبتلا به ویروس کووید۱۹ افزود: هیچ منطقه‌ای در سطح کشور همانند نقاهتگاه کیش ندارد و مراقبت ۱۴روزه از ابتدا شناسایی بیمار مثبت با جدیت تمام و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی شورای سلامت کیش اجرا می‌شود.

وی افزود: جمع‌آوری و انتقال زباله، ایاب و ذهاب بیمار جهت مراجعه به بیمارستان و تحویل غذا درب منزل خصوصا برای افراد بی‌بضاعت به صورت رایگان ارائه می‌شود.

رضانیا خاطرنشان کرد: تمام اقدامات و تامین بخشی از این خدمات و ملزمات بیماران با همت سازمان منطقه آزاد کیش، بخش خصوصی و مرهون تلاش شبانه‌روزی ۹۶نفر پرسنل بهداشت کیش است.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با بیان این که حوزه درمان، در قبال کسی که به بیمارستان مراجعه می‌کند خدمات درمانی ارائه می‌شود ولی در بخش بهداشت اینگونه نیست و باید افرادی که ناقل این بیماری هستند شناسایی و درمان شوند، اظهار داشت: در ظرف این مدت بالغ بر ۸۰۰هزار نفر مسافر در کیش تردد داشتند یعنی در واقع ۸۰۰هزار نفر جمعیت جزیره کیش به صورت متغیر افزایش یافته است و با توجه به جمعیت ۴۰هزار نفری این منطقه، در قبال همه آنها کارهای محیطی را با جدیدت تمام انجام دادیم و این اقدامات همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به حدود ۲۵رده گروه فعالیتی در کیش که نباید کنار بیماریابی بی‌اهمیت شمرده شوند، گفت: بر اجناس تاریخ گذشته‌ای که در سوپرمارکت‌ها عرضه می‌شد نظارت‌های حداکثری برقرار است و از ابتدای شروع بیماری کرونا پرسنل به صورت ۱۶ساعته و حتی ۲۱ساعته در طول شبانه‌روز نسبت به شناسایی بیماران مبتلا به کرونا و نظارت بر اماکن عمومی فعالیت دارند و شاخص‌های بهداشتی و درمانی در کیش از شاخص‌های خوبی بر خوردار است

رضانیا با تاکید بر این که خبرنگاران باید فعالیت بهداشت درمان را در دو بعد ارزیابی کنند، افزود: خبرنگار برای این که مقایسه کنند این حوزه در چه وضعیتی قرار دارد، باید بر اساس شاخص‌های به دست آمده اقدام کنند.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در ادامه، بعد دیگر را مطالبات مردمی عنوان کرد و تصریح نمود: هر چند خدمات ارائه شده بالاتر از خدمات استانی است، ولی مطالبات مردمی وجود دارد و با حمایت‌های سازمان منطقه آزاد کیش یکسری خدمات در این منطقه بیشتر ارائه می‌شود و باید بخش خصوصی نیز به حوزه درمان ورود پیدا کند، به دلیل این که بخش درمان نیاز به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دارد.