معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت:

مگاپروژه ترمینال اروند در فرودگاه بین‌المللی آبادان آماده افتتاح است

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند گفت: مگاپروژه ترمینال اروند در فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله جمی‌(ره) آبادان آماده بهره‌برداری است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، سروش شریفی اظهار داشت: در تابستان و پاییز امسال در تدارک دعوت از دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای افتتاح برخی پروژه‌های ملی در اروند بودیم، ولی به دلیل مشغله کاری ایشان این امکان فراهم نشد.

وی افزود: رویدادی امسال در منطقه آزاد اروند بنا به شعار سال (جهش تولید) تعریف شد که در این رویداد از تاریخ سوم خردادماه (آزادسازی خرمشهر) تا پنجم مهره‌ماه (شکست حصر آبادان) پروژه‌های صنعتی و تولیدی یکی پس از دیگری به بهره‌برداری رسید.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت: در این بازه زمانی ۱۵شرکت صنعتی و تولیدی در سایت صنعتی آبادان و خرمشهر با میزان اشتغال‌زایی بالا به بهره‌برداری رسید.

شریفی بیان کرد: تمام سعی و تلاش ما در این است در آینده بسیار نزدیک نیز شرکت‌های فولاد شهید جهان‌آرا و شرکت فولاد کاوه به بهره‌برداری برسند‌.

وی اظهار نمود: همچنین مگاپروژه ترمینال مسافربری اروند فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله جمی‌(ره) آبادان نیز آماده بهره‌برداری است تا در اختیار شرکت فرودگاه‌های کشور جهت استفاده ساکنین محترم منطقه آزاد اروند و دیگر عزیزانی که به این خطه وارد می‌شوند، قرار گیرد.

 

تمام تلاش ما این است تا خللی در خدمت‌رسانی به مردم ایجاد نشود

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه اروند در ادامه گفت: در نبود رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند‌، تمام تلاش ما این است تا خللی در خدمت‌رسانی به مردم ایجاد نشود‌.

سروش شریفی اظهار داشت: مدیرعامل این سازمان برای پرونده‌های مفتوحه توسط دستگاه قضایی فرا خوانده شد تا توضیحات خود را ارائه دهند.

وی افزود: این پرونده در مرحله تحقیقات ابتدایی است و به دلیل محدودیت‌های قانونی که در این مرحله وجود دارد‌، امکان توضیحات شفاف‌تر توسط سازمان منطقه آزاد اروند وجود ندارد.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: تمامی معاونان و مدیران این سازمان در غیاب مدیرعامل با تمام توان امورات را پیش می‌برند و نهایت سعی‌شان بر این است تا هیچ خللی در انجام وظایف و خدمت‌رسانی به مردم و سرمایه‌گذاران ایجاد نشود‌.

شریفی بیان کرد: تا امروز به واسطه تدابیر اندیشیده شده توسط همکاران سعی کردیم روند و پروسه خدمت به مردم دچار اختلال نشود.

 

سفرهای معاون دبیرخانه و عضو موظف هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند، منطبق با وظایف محوله است

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند همچنین گفت: سفرهای اخیر جناب آقای دکتر آهنگران معاون برنامه‌ریزی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که به اتفاق جناب آقای دکتر میرزایی عضو موظف هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند به این منطقه داشته‌اند، براساس وظایف تعریف شده و محوله به ایشان بوده است.

سروش شریفی اظهار کرد: دکتر آهنگران، معاون برنامه‌ریزی دبیر محترم شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هستند که پیش از این هم سفرهای دوره‌ای و متعدد زیادی به اروند و سایر مناطق آزاد کشور داشته‌اند؛ چراکه حوزه کاری و مسئولیتی ایشان بسیار حائز اهمیت و کلیدی بوده و موضوعات گسترده‌ای در معاونت برنامه‌ریزی تعریف و تایید می‌گردد و این موضوع می‌طلبد که دکتر آهنگران بر روند مسائل کاری این حوزه نظارت میدانی ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: معاون محترم برنامه‌ریزی دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی پیش از این هم به طور منسجم و مستمر هر دو، سه ماه به منطقه آزاد اروند تشریف می‌آوردند و موضوعات کاری را پیگیری می‌نموند؛ اما در حال حاضر به واسطه اتفاقی که رخ داده است، با ماموریت ویژه‌تری از سوی دکتر بانک در بازه‌‌های زمانی کوتاه‌تری در منطقه حضور پیدا می‌کنند و از نزدیک بر روند کارها نظارت داشته‌اند؛ همچنین در جلسات شورای معاونین سازمان منطقه آزاد اروند شرکت کردند و از تمامی موارد گزارشاتی را تهیه نموده و خدمت مشاور محترم رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ارائه کردند.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: جناب آقای دکتر میرزایی نیز به تازگی به عنوان عضو موظف هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند منصوب شده‌اند و طبیعتا حضور ایشان در منطقه نیز مطابق وظایف سازمانی صورت می‌پذیرد. با عنایت به اینکه مدت کوتاهی از این انتصاب می‌گذرد، بی‌تردید می‌طلبد که ایشان حضور بیشتری در سازمان داشته باشند.

 

تا این لحظه، گزینه‌ای برای سرپرستی سازمان منطقه آزاد اروند مطرح نیست

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند تاکید کرد: تاکنون گزینه‌ای برای سرپرستی سازمان منطقه آزاد اروند مطرح نشده است.

سروش شریفی در ادامه افزود: آقایان میرزایی، زمانی، رستمی و امیر دریابان شمخانی اعضای هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند هستند.

وی با تکذیب شایعات انتخاب سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: انتخاب اعضای هیات مدیره و مدیرعاملان سازمان‌های مناطق آزاد کشور پروسه خاص خود را دارد، تاکنون هیچ گزینه‌ای برای سرپرستی سازمان منطقه آزاد اروند مطرح نشده است.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت: انتخاب مدیران عامل یا سرپرستان سازمان‌های مناطق آزاد کشور پروسه خود را دارد که باید طی شود و به تایید ریاست ارجمند جمهوری و دبیر محترم شورایعالی مناطق آزاد برسد؛ مشابه همان پروسه‌ای که جهت انتخاب استانداران محترم طی می‌شود.

شریفی بیان کرد: آقای زمانی از مبارزان قبل از انقلاب هستند، حتی پدر ایشان نیز جزء انقلابیون زمان رضاشاه بودند، همسر و خواهر ایشون نیز از زندانیان سیاسی مملکت بودند و خانواده‌ای هستند که برای نظام و کشور زحمات زیادی را کشیدند.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند در پایان خاطرنشان کرد: دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با همین شناختی که از جناب آقای زمانی دارند از رئیس‌ محترم جمهوری درخواست کردند تا جهت تبدیل قرار بازداشت ایشان با سایر قرارهای موجود در قانون، رایزنی نمایند‌.