مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در شبکه جهانی جام‌جم‌ اظهار کرد:

مغفول ماندن صنعت گردشگری در منطقه آزاد ماکو

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: هر چند کارهای خوبی در حوزه گردشگری این منطقه انجام شده، اما صنعت گردشگری در منطقه آزاد ماکو مغفول واقع شده است.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، حسین گروسی در برنامه پخش زنده «دل روشنی» به مناسبت عید سعید فطر، با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو از مناطق نسل جوان کشور است که ۹سال از تاسیس آن می‌گذرد، افزود: این منطقه دارای نیروهای جوان و مستعد می‌باشد و آینده خوبی برای آن متصور است.

وی با اشاره به اینکه مناطق آزاد نسل اول ازجمله کیش و قسم ۲۷سال از عمرشان می‌گذرد، اضافه کرد: با معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو در حوزه‌های ترانزیت و حمل‌ونقل، کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری، امید داریم شاهد شکوفایی این منطقه در تمامی عرصه‌ها باشیم.

گروسی با بیان ظرفیت‌های این منطقه در ترانزیت، حمل‌ونقل ترکیبی، از اقدامات چشمگیر در حوزه کشاورزی ازجمله کاشت ۲۲۰هزار اصله درخت مثمر در این منطقه خبر داد و تصریح کرد: رویکرد منطقه آزاد ماکو ایجاد زنجیره تولید از مزرعه تا سفره می‌باشد که در این خصوص زیرساخت‌ها فراهم شده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در پایان از آثار بی‌نظیر تاریخی این منطقه ازجمله قلعه‌قبان یاد کرد و خاطرنشان نمود: بزرگترین کلاهک سنگی جهان را در این منطقه داریم، ولی به صورت کامل معرفی نشده و همکاران حوزه معاونت فرهنگی اهتمام به احیای این آثار تاریخی و طبیعی دارند.