معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد:

عرضه ۳۰درصد از سهام شرکت هواپیمایی کیش در فرابورس

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش، از برنامه‌ریزی برای عرضه 30درصد سهام شرکت هواپیمایی کیش از طریق فرابورس خبر داد و گفت: دارایی‌های این شرکت هواپیمایی بیش از یک هزار و صد میلیارد تومان ارزشگذاری شده که قرار است 30درصد از سهام آن در بورس عرضه شود و 70درصد در اختیار سازمان منطقه آزاد کیش باشد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، ناصر آخوندی افزایش تعداد هواپیماها، نوسازی خطوط پروازی، حذف چارترکنندگان و ارائه پروازهای چارتری توسط خود شرکت و در نتیجه کنترل راحت‌تر قیمت‌ها را از مهم‌ترین امتیازات ارائه سهام کیش‌ایر در بورس ذکر کرد.

وی افزود: در حوزه صنایع کیش، طی یک سال گذشته ۱۸واحد غیرفعال با سرمایه‌گذاری ۷۹۸میلیارد تومان و سرمایه‌گذاری ارزی ۲میلیون و ۵۰۹هزار دلار به چرخه تولید بازگشته‌اند و با راه‌اندازی این واحدها، علاوه بر افزایش تولید کالاهای صادراتی، برای ۲۷۵نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

 

۱۰هزار میلیارد تومان ارزش فعلی حجم سرمایه‌گذاری پروژه‌های مشارکتی

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش همچنین اعلام کرد: یکی از برنامه‌ریزی‌های تاثیرگذار در حوزه رونق تولید در جزیره، شناسایی پیمانکاران و منابع تامین مالی است. از محل تامین منابع مالی جدید همچون اوراق صکوک، پروژه‌های مهم ازجمله طرح‌های توسعه فرودگاهی کیش به سرانجام رسید.

آخوندی افزود: همچنین برخورداری بانک‌های مستقر در کیش از اختیارات لازم با پیگیری‌های مستمر محقق شده و با انجام این مهم، بیش از ۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای رونق تولید در جزیره کیش منظور شده است و امسال برای اولین بار منطقه آزاد کیش به بازار سرمایه متصل شده و زمینه برای حضور شرکت سرمایه‌گذاری در تالار بورس کیش فراهم شده است.

وی تصریح کرد: ارزش فعلی حجم سرمایه‌گذاری پروژه‌های مشارکتی سازمان منطقه آزاد کیش با بخش‌های خصوصی، ۱۰هزار میلیارد تومان است.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش از تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری با معرفی ۴۱بسته سرمایه‌گذاری به ارزش ۴هزار میلیارد تومان در کیش و ۱۳بسته سرمایه‌گذاری در جزیره هندورابی به ارزش ۸هزار میلیارد تومان به عنوان بخشی از عملکرد این سازمان در جذب سرمایه‌گذاری نام برد.