مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت:

ضرورت داشتن نگاه ملی، بین‌المللی و آرمان شهری به جزیره کیش

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آیین رونمایی از طرح ساماندهی و طراحی شهری نوار ساحلی جزیره کیش گفت: کیش باید پرچمدار توسعه یافتگی جزایر ایرانی باشد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مهدی کشاورز در آیین رونمایی از طرح ساماندهی و طراحی شهری نوار ساحلی جزیره کیش که با حضور مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سالن رازی مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد، اظهار کرد: این طرح برای نخستین بار در سطح کشور به صورت یکپارچه با تاکید بر رونق ماندگاری گردشگری دریایی، سرمایه‌گذاری، تجارت و بازرگانی اجرا می‌شود.

به گفته وی؛ نگاه ما نگاه ملی، بین‌المللی و آرمان شهری به جزیره کیش است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به مغفول ماندن مقوله گردشگری در کیش اظهار داشت: با‌توجه به داشتن ظرفیت‌های قابل‌توجهی در نوار ساحلی، کار قابل دفاعی در این حیطه انجام نشده است.

کشاورز اذعان نمود: ما از پتانسیل‌های زیادی در کیش برخوردار هستیم، اما از این ظرفیت در راستای جذب گردشگری از اقصی نقاط کشور استفاده بهینه نشده است.

وی عنوان کرد: در طرح ساماندهی سواحل، برای گروه‌های مختلف با سلایق و سنین مختلف بر پایه و پیوست فرهنگ غنی ایرانی-‌اسلامی، برنامه‌ریزی شده است و نباید از این طرح به سادگی عبور کنیم.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، رونمایی از این طرح را اقدامی بزرگ و ارزشمند در راستای توسعه و رونق گردشگری کیش برشمرد و افزود: باید این طرح در قالب فرمت‌های مختلف نسبت به توجیه ذی‌نفعان جایگاه خود را پیدا کند و جای خرسندی است که پس از ۴ماه نسبت به رونمایی چنین طرحی اقدام کردیم.

کشاورز با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کوتاه‌مدت سازمان منطقه آزاد کیش، ساماندهی و نگاه علمی به پیشرفت و رونق اقتصادی کیش بود، اظهار کرد: اکنون نخستین گام در حوزه ساماندهی سواحل برداشته شده است.

وی بیان داشت: طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری، آن‌چه که سبب پیشرفت و حرکت در ملت‌ها می‌شود، آرمان‌ها هستند و اگر نگاه آرمانی نباشد، دچار روز‌مرگی خواهیم شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اذعان داشت: ۷گام راهبردی مشخص شده و بیانیه گام دوم سند ارزشمندی است که حداقل باید چندین بار مورد مطالعه قرار گیرد.

کشاورز بر لزوم اهمیت نقش دانش‌بنیان، آینده‌نگری، اقتصاد درونزا و مولد پایدار تاکید کرد و گفت: در جزیره کیش فرهنگ رانندگی والاست و انسجام مردم و رفتار خوب زبان زد عام و خاص است، بنابراین باید در تمام زمینه‌ها الگو باشیم.

وی با بیان این که عدم توازن توسعه در حوزه‌های مختلف نمود دارد، بیان داشت: برای تحقق آرمان شهری باید نسبت به ایجاد زیرساخت‌های لازم اقدام کرد.

کشاورز اظهار داشت: این طرح جامع ساماندهی باید مورد‌توجه ویژه قرار گیرد و مقاله‌ای به عنوان مدل کاربردی برای دیگر مناطق ارائه شود و مسائل اسناد بالادستی و دیگر اسناد نیز مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.

وی تاکید نمود: جزیره کیش به عنوان یکی از ۱۴جزایر خلیج‌فارس، نقش کلیدی دارد و به عنوان پیشانی بین‌المللی کشور نقش‌آفرینی می‌کند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان با بیان این که تمام اصناف کیش می‌توانند به پیشبرد اهداف این طرح کمک کنند، خاطرنشان کرد: کیش باید پرچمدار توسعه یافتگی جزایر کشور باشد و باید از تمام ظرفیت‌های غنی آن استفاده کرد.