مشاور رئیس‌جمهور اعلام کرد:

رایزنی‌ها در جهت لغو اخذ مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد کشور

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: رایزنی‌هایی با قوه‌های مقننه و مجریه برای لغو اخذ مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد در حال انجام است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم‌اکنون ارزش مالیات بر ارزش افزوده‌ای که در سراسر کشور اخذ می‌شود به مناطق آزاد نیز تعمیم داده شده است که معتقدیم این اقدام برخی چالش‌هایی را به همراه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در راستای مرتفع کردن این چالش‌ها با رئیسان کمیسیون اقتصادی دولت و مجلس شورای اسلامی و همچنین نمایندگان تاثیرگذار در این مصوبه رایزنی‌هایی انجام داده تا با راهکاری عملی و قانونی نسبت به این مصوبه تصمیم‌گیری شود.

مشاور رئیس‌جمهور یادآور شد: با توجه به اینکه قانون اساسی به قانونگذار اجازه نمی‌دهد که طی یکسال قانون‌های بالادستی را به گونه‌ای مصوب کند که قانون اصلی تحت‌الشعاع قرار بگیرد، به همین دلیل نباید در کوتاه‌مدت انتظار رفع این چالش را داشته باشیم.

مومنی در خصوص دستور توقف واگذاری شرکت هواپیمایی کیش‌ایر به بخش خصوص اظهار داشت: این روند تا تصمیم‌گیری نهایی فعلا متوقف شده و تصمیم‌گیری در این خصوص از سوی معاونت اقتصادی رئیس جمهوری در حال پیگیری است.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان تاکید کرد: نگران اجرای اصل‌۴۴ در ارتباط با این شرکت نیستیم و شورایعالی مناطق آزاد نیز پیشنهاد داده در صورت لزوم اجرای این اصل نسبت به شرکت هواپیمایی کیش‌ایر، این ناوگان در اختیار بخش خصوصی فعال در جزیره کیش قرار گیرد.

گفتنی است، دبیر شورایعالی مناطق آزاد به منظور شرکت در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به این جزیره سفر کرد.

بازدید از طرح توسعه فرودگاه کیش، جزیره هندورابی از دیگر برنامه های مومنی در این سفر یک‌روزه بود.

در این آیین جعفر آهنگران به عنوان مدیرعامل منطقه آزاد کیش معرفی و از خدمات ۲٫۵ساله غلامحسین مظفری تقدیر شد.