سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت:

خلق فرصت‌های جدید شغلی با فعال‌سازی پروژه‌های نیمه‌تمام در جزیره کیش

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، فعال کردن پروژه‌های نیمه‌تمام در جزیره کیش را از اقدامات مهم این سازمان برشمرد و گفت: کارگروهی برای تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام تشکیل شده و این مهم در دستورکار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته است.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، محمدرضا نوایی‌لواسانی تصریح کرد: موضوعاتی در کیش وجود دارد که با استانداردهای مدیریتی فاصله زیادی دارد و در حل کردن هر کدام از این مشکلات نیاز به جلسات مختص آن و کارشناسی است. در یک جلسه ثابتی در مورد یک پرونده و مشکلات حقوقی یک شهرک تصمیماتی اتخاذ می‌شود و با رویکردی که افراد خانواده‌های زیادی با چنین پرونده هایی مواجه هستند، مرتفع می‌شود.

وی ساکنان جزیره کیش را مردم معتقد و مومن معرفی کرد و اظهار داشت:  اصحاب رسانه دلسوزی داریم و اگر دلسوزی آنها نبود، این امیدی که در جزیره ایجاد شده، محقق نمی شد؛ این امید سبب شده تعداد تقاضای ملاقات عمومی کارآفرینان و مردم بسیار زیاد شود.

نوایی‌لواسانی با بیان این که ملاقات مردمی نه تنها باعث حل مشکلات می‌شود، بلکه برای سازمان هم خوب است، افزود:‌ در این جلسات می توانیم سازمان را رصد کنیم و متوجه می‌شویم چه کسی در سازمان پاسخگو و کجای کار ایراد دارد و نقاط فساد شناسایی می‌شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری که از سال‌۸۰، سال‌ها را با عنوان اقتصادی نامگذاری کردند، اظهار داشت: مناطق آزاد با نگاه به آرمان‌هایی که در کشورهای دیگر نشان داده می‌شد در ایران شکل گرفت؛ اما متاسفانه در پی عدم اجرای قوانین مناطق آزاد، کسب ‌وکار در این مناطق بسیار سخت‌تر از سرزمین اصلی شده استو

وی، با تاکید بر لزوم  اصلاح فرآیندها، این مهم را سبب‌ساز رونق کسب‌ و کارها دانست و با تاکید بر اینکه برخی کسب و کارها برای ورود افراد جدید، نیاز به اهلیت‌سنجی دارند، افزود: مجلس شورای اسلامی اخیرا مسیر را برای ورود هر فعالی به‌شرط عدم آسیب به محیط زیست، تسهیل کرده است و اگر سازمان نیز مراحل اخذ مجوز را تسریع و آسان کند، در نهایت شاهد رونق نسبی کسب و کارها در جزیره خواهیم بود.

نوایی‌لواسانی با تاکید بر عرضه‌ محدود زمین در کیش و افزایش تقاضا، قیمت‌ مصالح و بروکراسی‌های اداری را از دیگر عوامل برشمرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به مشکل مسکن برای پرسنل بنگاه‌های اقتصادی و کارآفرینان، تصریح کرد: ظرف ‌مدت یک‌هفته زمینی به وسعت ۲۰هکتار در چهار فاز پنج هکتاری مهیا شده است تا با مشارکت کارآفرینان، ساخته و در طرح مسکن استیجاری هم سرپناهی برای کارگران شده و هم باری از دوش کارفرمایان برداشته شود.

وی همچنین درخصوص مشکلات خودرو در جزیره و نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی اظهار داشت: از ابتدای حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد، مشکلات خودرو به‌ جد پیگیری شده است و در همین راستا به‌زودی شاهد ترخیص خودروهای موجود در اموال تملیکی خواهیم بود که کیش بیشترین سهم را در میان مناطق آزاد خواهد داشت.

نوایی‌لواسانی در خصوص انتظارات از فعالان اقتصادی و کارآفرینان گفت: مردم باید گوش و بازوی سازمان باشند و هر نقطه‌ای که می‌بینند با توجه به شماره تلفن اعلام شده، موضوعات فساد تا کم‌کاری و… را در قالب مطالبه‌گری اطلاع دهند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که برخی از قوانین مالیاتی متاسفانه در دوره‌ای به ناحق و غیرقانونی وضع شده و چون عامل درآمد زیادی برای برخی از دستگاه‌ها است تبدیل به حق شده است و برگرداندن آن در اختیارات یک سازمان و منطقه آزاد نیست؛ اذعات داشت: از طریق دبیرخانه شواریعالی مناطق آزاد و نمایندگان مجلس به شدت این موضوع را پیگیری می‌کنیم که با تحقق این مهم سبب رونق بیشتر در منطقه آزاد خواهد شد.

وی ایجاد تحول در حوزه فرهنگی را از برنامه‌های نخست سازمان عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف مهم مغفول مانده در منطقه آزاد کیش، بهره‌مندی گردشگران خارجی از فرهنگ غنی ایران اسلامی است‌‌. در موضوعات فرهنگی اعتقادی به کار پلیسی ندارم؛ چراکه واقعیت نشان داده که این موضوعات جوابگو نیست.

نوایی‌لواسانی اظهار کرد: به قدری فرهنگ ما غنی و جذاب است که اگر ایده‌های نو و نسل جدید را به این حوزه جذب کنیم، به طور حتم فضای فرهنگی متحول خواهد شد. از این‌رو در دوره مدیریت جدید موضوعات فرهنگی در صدر کار سازمان قرار گرفته است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، مردم جزیره کیش را در حوزه خدمات تامین اجتماعی، بسیار مظلوم دانست و گفت: از ابتدای حضور در کیش، درصدد رفع این مشکل بودیم و با اعطای زمین و جواز رایگان، پیگیر هستیم و امیدواریم هرچه سریع‌تر این مهم محقق شود.

وی به استقرار کادر درمان در پایگاه‌های سیار کنترل سلامت اشاره کرد و از ارائه‌ خدمات پزشکی به تعداد ۹۰۰نفر در جزیره کیش و هندورابی خبر داد و افزود: طرحی برای بهره‌گیری از مشاوران و روان‌شناسان برجسته‌ کشور داریم که در قالب این طرح تدوین و برنامه‌ریزی شده است.

نوایی‌لواسانی اظهار کرد: در موضوعات درمانی با شیوع بیماری کرونا به ویژه روانشناسی و مشاوره‌های روانشناسی در جزیره جایگاه مناسبی به تناسب جمعیت جزیره نداریم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در پایان خاطرنشان کرد: یک طرحی را در پیش داریم که همین پایگاه سیار کنترل سلامت که خدمات پزشکی و دارویی به اقشار مختلف مردم کیش ارائه می‌دهد؛ امیدواریم در محل‌های مختلف بتوانیم مشاوران قوی و توانمند را از پایتخت به کیش دعوت کنیم تا در این زمینه خدمات خوبی به مردم ارائه دهند.