معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد:

جذب ۴۸میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در ۶ماهه نخست سال جاری 48.5میلیون دلار در قالب پروژه‌های مصوب سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه آزاد اروند جذب شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، سیدعلی موسوی افزود: به رغم تمام مشکلاتی که در دنیا، کشور، استان و منطقه به دلیل شیوع بیماری کرونا و همچنین فشارهای آمریکا و تحریم‌های ظالمانه وجود دارد، وضعیت سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند مطلوب است.

وی اظهار داشت: در ۶ماهه نخست سال‌جاری موفق به پیشبرد حجم سرمایه‌گذاری داخلی نسبت به سال گذشته شدیم.

موسوی میزان سرمایه‌گذاری داخلی در ۶ماه نخست سال‌جاری را هشت هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این میزان سرمایه‌گذاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته پنج هزار و ۶۰۰میلیارد ریال  ۴۴درصد رشد را نشان می‌دهد.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: اکثر این سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های مختلف صنعتی، بازرگانی، خدماتی و تجاری است که توسط بخش خصوصی انجام شده و امیدواریم تا پایان سال جاری نیز این روند رشد حفظ شود.

گفتنی است، منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷هزار و ۴۰۰هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) است که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.