برپایی سومین دوره هفته فیلم اروپایی‌۲۰۱۹ در جزیره کیش

سومین دوره هفته فیلم اروپایی با فیلم‌هایی از بیست کشور به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی اروپا در جزیره کیش و 7شهر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، این رویداد فرهنگی حاصل تلاش گروه سینمایی «هنر و تجربه» و اوینیک ایران (موسسات ملی فرهنگی اتحادیه اروپا) است که با حضور برخی سفرای کشورهای اروپایی، فیلم‌سازان و کارگردانان ایرانی و اروپایی امروز (‌شنبه ۱۸خرداد) در خانه هنرمندان ایران آغاز به کار می‌کند. در مراسم افتتاحیه، دو فیلم «دره تاریک» از اتریش و «ارتش خاموش» از هلند برای حاضران به نمایش درمی‌آید.

در سومین دوره هفته فیلم اروپایی‌۲۰۱۹ که تا ۲۷خردادماه جاری ادامه خواهد داشت، ۲۰فیلم برجسته اروپایی در سینما لبخند جزیره کیش و سینماهای بابل، اصفهان، کرمان، مشهد، تبریز، تهران و شیراز به نمایش درمی‌آید.

این فیلم‌ها از کشورهای اتریش، بلغارستان، بلژیک، قبرس، دانمارک، فنلاند، آلمان، یونان، مجارستان، ایتالیا، نروژ، هلند، لهستان، پرتغال، سوئد، اسلوونی، اسلواکی، اسپانیا، سوئیس و انگلستان انتخاب و نمایش داده خواهند شد.

فیلم‌های سومین هفته فیلم اروپایی‌۲۰۱۹ در سینما لبخند کیش در دو سانس ساعت‌۱۶ و ۱۸ اکران می‌شود و ورود برای عموم آزاد و رایگان است.

همچنین سینماهای خانه هنرمندان ایران واقع در تهران، پردیس گلستان شیراز، پردیس هویزه مشهد، پردیس ستاره باران تبریز، پردیس سیتی سنتر اصفهان، تماشاخانه پارس کرمان و سالن سینمای «هنر و تجربه» بابل در برگزاری هفته فیلم اروپایی‌۲۰۱۹ مشارکت خواهند کرد.

در بخش جنبی هفته فیلم، پنج کارگاه با حضور تهیه‌کنندگان و کارگردانانی از کشورهای قبرس، هلند و سوئیس با موضوع فیلم‌های هنری و تولید مشترک در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان و مشهد برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است، دوره قبل اکران فیلم‌های منتخب اروپا پارسال از ۲۰ تا ۲۷مهرماه در ۶شهر کشور ازجمله تهران، شیراز، تبریز، اصفهان، کرمان، بابل برگزار شده بود.