سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد:

امنیت و سلامت مردم منطقه؛ اولویت سازمان منطقه آزاد اروند

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند گفت‌: امنیت و سلامت برای مردم منطقه از اهداف و اولویت‌های این سازمان است که رسیدن به آن مستلزم هم‌افزایی بین‌بخشی است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حسین گروسی در آیین امضای تفاهم‌نامه تامین اعتبار‌بخشی از طرح‌های جمع‌آوری فاضلاب شهری آبادان افزود: امنیت و سلامت دو موضوع مهم برای مردم منطقه است که دست یافتن به آن نیازمند هم‌افزایی بین‌دستگاهی است.

وی ادامه داد: فاینانس فاضلاب امروزه با سلامتی مردم در ارتباط است و تصفیه‌خانه‌ها در آبادان این سلامتی را به خطر انداخته‌اند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت: این تصفیه‌خانه‌ها با هدایت فاضلاب به رودخانه باعث آلودگی محیط زیست، نخیلات و شوری آب شده‌اند.

گروسی بیان کرد: پیشرفت ۶۰درصدی شبکه فاضلاب آبادان قابل قبول نیست و انتظار می‌رود علاوه بر چهار هزار میلیاردی که با عقد تفاهم‌نامه در اختیار آب و فاضلاب استان خوزستان قرار گرفت، اعتبارات دیگری نیز اختصاص یابد.

وی گفت‌: البته از سوی بانک تجارت کشور نیز چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه شبکه فاضلاب خرمشهر در نظر گرفته شده است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: حل مشکلات فاضلاب آبادان و خرمشهر حداقل به ۵۰هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و سازمان منطقه آزاد اروند که از بدو تاسیس تاکنون ۳۰هزار میلیارد ریال درآمد داشته نمی‌تواند به تنهایی این اعتبار را تامین کند.

گفتنی است، تفاهم‌نامه تامین اعتباربخشی از طرح جمع‌آوری فاضلاب شهری آبادان به مبلغ چهار هزار میلیارد ریال بین شرکت آب و فاضلاب خوزستان و بانک صادرات کشور به امضاء رسید‌.