با دستور رئیس‌جمهور انجام پذیرفت:

افتتاح ۱۲طرح صنعتی و کشاورزی در منطقه آزاد ارس

۱۲طرح صنعتی و کشاورزی در منطقه آزاد ارس با سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۱۳۲میلیارد ریالی و 70.5میلیون یورویی، امروز پنجشنبه (20شهریورماه) به صورت ویدئو کنفرانس با دستور رئیس‌جمهور افتتاح شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، طرح‌های صنعتی و کشاورزی افتتاح شده منطقه آزاد ارس به دستور رئیس جمهوری، شامل بهره‌برداری از بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای خاورمیانه، دو کارخانه بزرگ تولید فولاد، سه واحد تولیدی در زمینه پوشاک، ۵واحد گلخانه ای تولید صیفی‌جات به روش هیدورپونیک است.

با بهره‌برداری از این ۱۲طرح، برای یکهزار و ۳۹نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

همچنین برای اجرا و افتتاح این طرح‌ها، ۷۰٫۵میلیون یورو و ۴٫۴میلیون دلار سرمایه‌گذاری ارزی انجام گرفته است.

گفتنی است، پیش از این نیز به مناسبت هفته دولت و با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، هفت طرح صنعتی و کشاورزی با سرمایه‌گذاری ۶هزار و ۵۱۲میلیارد ریالی بخش خصوصی و یک طرح در زمینه صنعت گردشگری با سرمایه‌گذاری ۱۲میلیارد ریالی در سازمان منطقه آزاد ارس افتتاح شد. با بهره‌برداری از پروژه‌های هفته دولت برای ۲۳۰نفر شغل ایجاد گردید.

منطقه آزاد ارس با مرکزیت جلفا در ۱۳۲کیلومتری شمال غرب تبریز بیش از ۵۰هزار وسعت هکتار دارد و با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان از طریق گمرکات جلفا، نوردوز و خداآفرین ارتباط دارد.

منطقه آزاد ارس، سهل‌ترین راه دسترسی ایران به بازار اوراسیا است، ضمن اینکه فاصله آن با مرزهای ترکیه کمتر از ۱۲۰کیلومتر است.