در جلسه شورای معاونین و مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد صورت گرفت:

اعلام اولویت‌های اصلی برنامه‌ریزی در مناطق آزاد کشور

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی در نشست شورای معاونین و مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد، اولویت‌های این مناطق را اعلام کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، رضا مسرور در اولین جلسه شورای معاونین و مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد، به تشریح برنامه‌ها و سیاست‌های کلان در این مناطق پرداخت و اعلام کرد: توسعه زیرساخت‌ها، وحدت و وفاق ملی با مجلس و قوه قضاییه در اصلاح و بهبود قوانین و مقررات، رفع موانع جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی، تحقق منویات مقام معظم رهبری در جهش تولید، ایجاد اشتغال و برنامه‌های اقتصادی دولت چهاردهم اولویت‌های مهم در برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری های مناطق آزاد خواهد بود.

وی به اجرای مدیریت مبتنی‌بر هدف در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اشاره کرد و افزود: مدیریت مبتنی‌بر هدف نیازمند مشارکت فعال کارکنان در تعیین اهداف و برنامه‌ریزی دقیق برای دستیابی به آن است و اجرای این روش می‌تواند به بهبود عملکرد و افزایش کارایی دبیرخانه شورایعالی کمک کند.

مسرور در ادامه بر تشکیل کمیته ساده‌سازی فرآیندها و مقررات در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تاکید کرد و اظهار داشت: ساده‌سازی فرآیندها، هم موجب حکمرانی مناسب و مطلوب می‌شود و هم رضایتمندی ساکنان و فعالان اقتصادی مناطق را به همراه خواهد داشت.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان با بیان اینکه اشتراک تجربیات و ایده‌های خلاق مدیریتی و اجرایی در مناطق آزاد می‌تواند باعث رشد، حرکت و جهش در سایر مناطق شود، خاطرنشان کرد: سازمان‌های مناطق آزاد باید ایجاد کمیته انتقال تکنولوژی را اولویت کاری خود قرار دهند و از بخش خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد برای افزایش کارایی و بهبود فضای کسب‌و‌کار استفاده کنند.

گفتنی است، در ابتدای این نشست مدیران سازمان‌های مناطق آزاد به ارائه گزارشی از عملکرد مناطق متبوع خود در شش‌ماهه نخست سال‌۱۴۰۳ پرداختند.