مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اعلام کرد:

آمادگی منطقه آزاد ماکو جهت میزبانی شایسته از مسافران نوروزی

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از آمادگی منطقه متبوع خود جهت میزبانی و پذیرایی از مهمانان و مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، حسین گروسی در جلسه شورای مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد که با حضور مشاور رئیس‌جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد؛ از آمادگی این منطقه برای میزبانی و پذیرایی از مهمنان و مسافران نوروزی خبر داد.

وی در حاشیه جلسه شورای مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد گفت: اقدامات لازم برای حضور گردشگران در منطقه ازجمله استقرار چادرهای امداد،‌ راهنمای گردشگر و… در ورودی‌های منطقه، خط‌کشی و آسفالت نقاط حادثه‌خیز، استقرار راهنمایی و رانندگی برای کنترل تردد انجام شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه از ۲۳۹روستای منطقه آزاد ماکو، ۵روستا به عنوان روستای گردشگری آماده حضور گردشگران از سراسر کشور است؛ اظهار کرد: چهار واحد بوم‌گردی و ۲۸واحد اقامتی با ۸۳۰تخت، علاوه‌بر ۹مدرسه و ۳ورزشگاه برای اسکان مسافران آماده ارائه خدمات نوروزی می‌باشد.

گروسی با بیان اینکه مسافرین منطقه آزاد ماکو دو دسته می‌باشند، افزود: به‌طور متوسط یک میلیون مسافر از منطقه آزاد ماکو به کشورهای همسایه سفر می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود اقامت شبانه در این منطقه نیز به حدود  ۳۲هزار نفر برسد.

رئیس ستاد خدمات سفر منطقه آزاد ماکو، از آمادگی مراکز بهداشتی،‌ درمانی، اورژانس و سرویس‌های بهداشتی در مسیر تردد مسافران خبر داد.

وی از ایجاد کارگروه فرهنگی حجاب و عفاف در معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد و گفت: نگاه ما به سمت مردمی رفتن فرهنگ‌سازی است. در این خصوص بسته‌های فرهنگی در ورودی‌های منطقه و در بازارچه‌های مرزی توزیع خواهد شد.

گروسی از فعال بودن ۱۲رستوران در ایام رمضان برای خدمت‌رسانی برای مسافران خبر داد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در پایان خاطرنشان شد: ترکیه آماده بهره‌برداری از منطقه آزاد مشترک بین ایران و ترکیه است؛ لذا ما باید هرچه سریع‌تر نسبت به آماده‌سازی این منطقه در سوی ایران اقدام نماییم.