مدیر اجتماعی، سلامت سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد:

حضور فعال بانوان روستایی، ضامن توسعه پایدار قشم

جلسه هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی مشارکتی موسسات اجتماعی و سلامت فعال در جزیره قشم با حضور مدیر اجتماعی، سلامت و مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در امور بانوان و خانواده برگزار شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، این جلسه با هدف اجرایی نمودن سیاست‌های این سازمان در زمینه نقش مشارکتی بانوان در توسعه پایدار، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تامین سلامت جامعه جزیره برگزار گردید.

مدیر اجتماعی، سلامت و مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در امور بانوان و خانواده، در این نشست با اشاره به نقش بانوان در چرخه اقتصاد جوامع جهانی، بیان داشت: حضور تاثیرگذار بانوان فعال و توانمند روستایی در عرصه‌های مختلف درآمدزایی، ضامن توسعه پایدار از طریق مشارکت اجتماعی است.

وی کارآفرینی، تامین اقتصاد خانواده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی جامعه محلی و گردشگران را در گرو مشارکت فعال بانوان دانست و گفت: مزیت رقابتی جزیره قشم نسبت به سایر مناطق آزاد، داشتن جمعیت روستایی با پایبندی به آداب و سنن ویژه خطه جنوب است و نمی‌توان نقش این گروه را در حفظ و پاسداری از آیین‌ها و سنن، نادیده گرفت.

فرشته زهرا حسین‌زاده سلجوقی ادامه داد: بدون نقش‌آفرینی و مشارکت جدی بانوان روستایی جزیره، فرهنگ‌سازی، آموزش، توسعه اقتصادی و اصلاح سبک زندگی و سلامت جامعه تامین نمی‌شود.

وی افزود: به استناد گزارش فائو در سراسر جهان، بیش از نیمی از نیروی کار را بانوان تشکیل می‌دهند که متاسفانه در بیشتر مواقع نقش حیاتی آنها دیده نمی‌شود.

مدیر اجتماعی، سلامت و مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در امور بانوان و خانواده بر لزوم تامین امنیت شغلی، بیمه و ایمنی بانوان شاغل تاکید کرد و عنوان نمود: زنان باید با بهره‌مندی از حمایت و آموزش، نسبت به حقوق مدنی و قانونی خود آشنا شوند.