مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد:

ترخیص کالاهای متوقف شده در گمرکات آبادان و خرمشهر در هفته آینده

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت‌: با تعهد این سازمان، کالاهای متوقف شده در گمرکات آبادان و خرمشهر ترخیص می‌شوند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، اسماعیل زمانی در نشست شورای معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد اروند که با حضور اعضای هیات‌رئیسه کمیسیون اصل‌۹۰ و فراکسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مجلس شورای اسلامی‌، فرمانداران ویژه دو شهرستان آبادان و خرمشهر و جمعی از مسئولین محلی برگزار شد، افزود: طی مذاکرات تلفنی که با حضور جلیل مختار نماینده مردم شریف آبادان با رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و قائم‌مقام وزارت صنعت‌، معدن و تجارت در این جلسه انجام شد‌، مقرر شد کالاهای مذکور ترخیص شود.

وی ادامه داد: متعهد شدیم، با توجه به گرمای هوا و احتمال فساد‌، کالاهای همراه مسافر و مصرفی اروندنشینان تا هفته آینده ترخیص شود و از سهمیه منطقه آزاد اروند در آینده کسر شود، اما صاحبان این کالاها متضرر نشوند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند درخصوص خودروهای اروندی متوقف شده در گمرک خرمشهر نیز گفت‌: باتوجه به اینکه هیچ منع قانونی برای ترخیص این خودروها وجود ندارد؛ بارها با وزارت صمت و گمرگ ایران مکاتبه کردیم و امیدواریم به زودی این مشکل نیز مرتفع شود.